NOC*NSF komt met Olympische en Paralympische app

ARNHEM - NOC*NSF heeft een app ontwikkeld met alle informatie over Olympic en Paralympic Team Netherlands. Daarmee hebben de supporters van beide Nederlandse teams alle gegevens van de deelnemende sporters, hun wedstrijden en waar die plaatsvinden. Bovendien is de app voorzien van een grote hoeveelheid mogelijkheden om tijdens de Olympische Spelen geheel up to date te blijven. Het Olympisch en Paralympisch team in je broekzak!

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: "Met deze app willen we iedereen met een smartphone maximaal bedienen door de gegevens van iemands favoriete Nederlandse Olympische of Paralympische sporter te leveren. We stonden bij eerdere Spelen al bekend om ons goede smoelenboek. Dit is de next step in het verlenen van service aan de grote groep supporters van onze teams."

"Onmisbaar, deze app, als je zoals ik het hele Nederlandse team wilt volgen" zegt Olympisch judokampioen Mark Huizinga, "Op deze manier hoef ik niks te missen en heb ik het direct door als er ergens in Londen een mooie prestatie is geleverd. Ik krijg een melding in m’n agenda als de wedstrijd gaat beginnen en kan zelfs via de livestream van de NOS meteen meekijken. Ik zit er bovenop!"

Maximaal bedienen
Met deze app wil NOC*NSF de Nederlandse sportfan maximaal bedienen met informatie over het Nederlands Olympisch én Paralympisch team. In de enorme stortvloed aan berichtgeving en informatie die over de consument heen gaat komen, biedt de app een vast punt waar de informatie die specifiek gaat over de Nederlandse sporters, terug is te vinden.

De app biedt een uniek en compleet overzicht van alle Nederlandse sporters die in London in actie komen. Net als op onze website is er een opsomming van alle wedstrijden waar Nederlanders aan deelnemen. Daarnaast is het mogelijk om vanuit de app wedstrijden in je agenda te zetten zodat je niets hoeft te missen.

De app is een mediaplatform voor de Nederlandse Olympische en Paralympische fan. In samenwerking met een aantal mediapartners van NOC*NSF (Sanoma, Telegraaf, NOS en 538) stellen we hen in staat om via verschillende kanalen de sporters en de Spelen te volgen. De app bevat nieuwsfeeds van De Telegraaf en Sanoma, videoitems van de NOS, highlights van radio-uitzendingen 538, Youtube-streams van Locog en NOC*NSF en natuurlijk resultaten en statistieken via Infostrada Sports Group.

In de app zit ook een sociale laag geweven. Alles kan je 'liken' en delen met je vrienden. Ook kun je inchecken op events en locaties. Met alles wat je in app doet, kan je punten vergaren waardoor je medailles kunt winnen binnen de app. Er is een fanwall waarin fans elkaar kunnen ontmoeten. Hoe actiever je hiermee bent, des te meer punten je krijgt. NOC*NSF onderzoekt nog of hier prijzen aan kunnen worden verbonden voor de top-user van de app, bijvoorbeeld de grootste Olympische fan.

>> De app NOCNSF London 2012 is hier te downloaden in de App Store.
>> De app NOCNSF London 2012 is hier te downloaden in Google Play
>> De app NOCNSF London 2012 is hier als site goed te lezen voor Blackberry-gebruikers

De app is bij NOC*NSF ontwikkeld op het platform van Mobile Roadie.