Ingrid Visser en Lodewijk Severein slachtoffers misdrijf

ARNHEM - NOC*NSF is geschokt door het nieuws dat Ingrid Visser en Lodewijk Severein het slachtoffer zijn geworden van een misdrijf. De afgelopen twee weken is een groot deel van de Nederlandse sportwereld bezig geweest met de verdwijning van het tweetal. Ondanks de lengte van de periode van de vermissing, bleven velen hopen op een goede afloop.

Ingrid Visser kwam vanaf 1994 514 keer uit voor het Nederlands volleybalteam. In 1996 nam zij met het nationale team deel aan de Olympische Spelen van Atlanta. De huidige NOC*NSF-voorzitter André Bolhuis was destijds chef de mission. "Dit verschrikkelijke bericht snijdt eenieder door het hart. Tijdens de Spelen van Atlanta was Ingrid een parel voor de ploeg."

Lodewijk Severein was van 2006 tot en met 2009 teammanager van de Oranje dames. Hij speelde daarvoor jarenlang bij volleybalclub Martinus en was daar ook coach en sponsor.

NOC*NSF wenst alle naasten van beide overleden sporters sterkte bij het verwerken van dit verlies.