Winnaars Sport App Awards bekend

HOEVELAKEN - De winnaars van de derde Sport App Awards zijn maandag bekendgemaakt tijdens het drukbezochte Sport App Diner in Bilderberg Hotel de Klepperman te Hoevelaken.

De uitreiking vond plaats in vijf categorieën, te weten Actief Sporten, Events, Second Screen, Sportnieuws en Team/Leagues/Clubs. In de eerste categorie is FigureRunning de winnaar geworden. Zin in Goud van de Rabobank heeft de titel succesvol verdedigd in de categorie Events. Binnen de categorie Second Screen heeft Eredivisie Live’s Sidekick de award binnengesleept en in de categorie Sportnieuws heeft Sport1 gewonnen. In de categorie Team/Leagues/Clubs is Resporter de winnaar. De initiatiefnemers van de derde Sport App Awards feliciteren bij deze nogmaals de winnaars!

Sport App Diner
Het thema van de avond was ‘Welke apps verdienen het hoofdscherm?’, waarbij de relevantie van apps voor zowel de gebruiker als de ondernemer nader onder de loep werd genomen. De dagvoorzitter, Hans Koeleman (voormalig brandmanager van Nike en directeur van innovatie bedrijf Binding) deed dit op geheel eigen wijze. Yuri van Geest (ambassadeur van de Singularity University, ondersteund door Google en NASA) had een speciale videoboodschap opgenomen voor het aanwezige publiek. Gijsbregt Brouwer (strategist Sport & Nieuwe Media) demonstreerde vervolgens enkele laatste ontwikkelingen op het gebied van Quantified Self en sport. Ten slotte gaf Roeland Stekelenburg (chief creative officer, Infostrada Sports Group) een schets van de toegevoegde waarde van apps vanuit het ondernemersperspectief.

Sport App Awards
De Sport App Awards verkiezing is een initiatief van 2Basics en SPORTNEXT. Deze unieke verkiezing maakt duidelijk welke ontwikkelingen er zijn op het gebied van sportapps en zorgt voor een prikkelende werking richting organisaties actief op het gebied op sport apps.

De vakjury bestond uit Gonny van der Zwaag (oprichter van iPhoneclub.nl), Dimitri Vleugel (oprichter van AndroidWorld), Gerard Dielessen (directeur NOC*NSF), Ben van der Burg (directeur en oprichter van internet bureau Triple IT) en Heleen Crielaard (sponsormanager Rabobank). Om belangenverstrengeling te voorkomen zijn jury-leden uitgesloten van beoordeling bij bepaalde apps.

SPORTNEXT, de sportmarketing community
SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken community die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden ontmoeten elkaar op vele plekken, op vele manieren en op vele momenten om betrouwbare en actuele kennis te vergaren, nieuwe contacten te leggen en inspirerende ervaringen op te doen. SPORTNEXT organiseert en faciliteert die ontmoetingen met een goed doordacht pakket van nauw met elkaar samenhangende en elkaar versterkende communicatiemiddelen. Doel: verdere professionalisering van sportmarketing als vakgebied en het stimuleren van de inzet van sport als marketingtool.