Week van het Badminton

NIEUWEGEIN - Badminton Nederland organiseert van 18 tot en met 23 september de eerste Week van het Badminton. Inmiddels hebben zich al bijna 70 verenigingen uit alle delen van Nederland gemeld om speciale activiteiten te organiseren om de sport opnieuw onder de aandacht te brengen.

“We zijn blij dat verenigingen in het land ook de handschoen hebben opgepakt,” zegt bondsvoorzitter Clemens Wortel. “De sport moet weer gaan glanzen en dat betekent dat we een gezamenlijke inspanning gaan verrichten om te laten zien dat badminton een zéér toegankelijke sport is. Voor jong en oud.”

Voormalig internationaal topspeelster en Olympisch kwartfinaliste (2004, Athene), Lotte Jonathans is ambassadeur van de week. “Het is leuk om dit werk te doen en ik beschouw het als een eer dat ik hiervoor gevraagd ben. Ik vind het vanzelfsprekend om ook wat terug te doen voor je sport.’’

‘’Die verantwoordelijkheid heb ik als topsporter altijd gevoeld. Los daarvan ben ik nog altijd dankbaar richting mijn sponsoren, Badminton Nederland en alle mensen die mij altijd geholpen hebben om op een hoog niveau te presteren. Toen ik werd gevraagd, heb ik dus ook meteen positief gereageerd. We gaan een heel mooie week afleveren voor het badminton, daar ben ik van overtuigd, want als ik iets doe, dan wil ik het ook meteen goed doen!’’

Net zoals bondsvoorzitter Clemens Wortel, reist Lotte Jonathans de hele week door het land om activiteiten te bezoeken, clinics te geven en in gesprek te zijn met verenigingen hoe de sport weer een impuls kan krijgen.

Elke dag in de Week van het Badminton heeft een speciaal thema:

Dinsdag 18 september – Dag van de Recreant
Woensdag 19 september – Dag van de Jeugd
Donderdag 20 september – Dag van de Vrijwilliger
Vrijdag 21 september – Dag van de Trainer
Zaterdag 22 september – Dag van de Veteraan
Zondag 23 september – Dag van het Wedstrijdbadminton

Meer informatie over de Week van het Badminton is te vinden op www.badminton.nl.