Vier sporters versterken NOC*NSF Atletencommissie

Samenvatting

Judoka Anicka van Emden, rugbyster Tessel van Dongen, handbiker en paratriatleet Jetze Plat en para-atleet Ronald Hertog zijn door hun collega-sporters gekozen als nieuwe vertegenwoordigers in de NOC*NSF Atletencommissie. De nieuwe leden zetten zich vanaf nu ook in voor de belangen van topsporters.

De Atletencommissie schrijft na iedere Olympische en Paralympische Spelen verkiezingen uit onder de A- en B-sporters. De topsporters kiezen hun nieuwe vertegenwoordigers voor een periode van vier jaar. De Atletencommissie was bijzonder verheugd met de kandidaatstelling van een groot aantal sporters. Daarom moest er gestemd worden, door alle topsporters. Voorzitter Chiel Warners: ‘Ons voornemen was om drie sporters te vinden om het team weer op volle kracht te laten functioneren. Maar nadat we uitkwamen op een gedeelde derde plaats, hebben we besloten om met deze vier goede kandidaten door te gaan. Met Tessel, Anicka, Ronald en Jetze erbij bestaat de NOC*NSF Atletencommissie nu uit totaal twaalf sporters, het maximum aantal.’

De complete samenstelling van de NOC*NSF Atletencommissie is vanaf nu:

• Chiel Warners (voorzitter, atleet)
  • Lobke Berkhout (zeilster)
  • Mieke Cabout (waterpoloster)
  • Tessel van Dongen (rugbyster)
  • Anicka van Emden (judoka)
  • Ronald Hertog (para-atleet)
  • Vera Koedooder (wielrenster)
  • Marrit Leenstra (volleybalster en beachvolleybalster)
  • Joris Pijs (roeier)
  • Jetze Plat (handbiker en para-triatleet)