Vernieuwd platform werkenindesport.nl gelanceerd

ARNHEM - Voorafgaand aan de Algemene Ledenvergadering van NOC*NSF is het vernieuwde platform voor werken en werkgeverschap in de sport gelanceerd; werkenindesport.nl. Voor (potentiële) werknemers en werkgevers is dit platform dé startplaats voor alle informatie, producten en diensten over werken in de sport. Met deze unieke samenwerking op HR-gebied zet de sportbranche een stap vooruit.

NOC*NSF heeft samen met de sociale partners in de sport (Werkgevers in de Sport (WOS), FNV Sport en Bewegen, CNV Dienstenbond en De Unie) en Randstad (marktleider op HR-gebied in Nederland en Partner in Sport van NOC*NSF) gewerkt aan het nieuwe platform werkenindesport.nl. Voor werkgevers biedt dit online platform alle informatie om het werkgeverschap op een goede manier uit te voeren en is het een aanvulling op de al bestaande website sportwerkgever.nl van de WOS.

Werknemers, ook potentieel geïnteresseerden, vinden op het platform alles voor hun loopbaan in de sport. Zo is er een overzicht van vacatures en stageplekken in de sport en kunnen zowel werknemers als werkgevers er informatie vinden over werk gerelateerde thema’s als persoonlijke ontwikkeling, loopbanen, mobiliteit, vitaliteit en de CAO Sport. Daarnaast is er een helpdesk, waar werkgevers en werknemers HR-gerelateerde vragen kunnen stellen.

Het platform werkenindesport.nl laat zien dat de bepalende partijen op HR-gebied binnen de sport elkaar hebben gevonden om de branche op dit gebied verder te versterken en efficiënter en gerichter te werken. De sportbranche is volop in beweging. Het sportgedrag van mensen verandert en sportbonden onderzoeken hoe ze nog beter hun verenigingen en leden kunnen faciliteren en bedienen. Daarnaast staat de sport financieel onder druk, waardoor sportbonden en verenigingen moeten zoeken naar nieuwe mogelijkheden om geld te genereren ten behoeve van de sport.

NOC*NSF-voorzitter André Bolhuis: “De ontwikkelingen in de sport laten zien dat er soms ook andere competenties benodigd zijn, met name op het gebied van marktgerichtheid, ondernemerschap en leiderschap. Mensen maken het verschil. Met het online platform werkenindesport.nl wordt zichtbaar dat de sport zich ook op HR-gebied verder professionaliseert. Met de informatie van het nieuwe platform kunnen werknemers nog bewuster met hun loopbaan en persoonlijke ontwikkeling bezig zijn. En werkgevers kunnen hun werkgeverschap nog beter invullen.”