Vattenfall beëindigt samenwerking NOC*NSF

In 2012 sloot Vattenfall AB, waar Nuon onderdeel van is, een sponsorovereenkomst met NOC*NSF als onderdeel van een koepelovereenkomst met de nationale comités in Zweden, Duitsland en Nederland. In 2013 heeft Vattenfall haar organisatie verdeeld in een Scandinavisch en een Europees onderdeel om zo flexibeler te kunnen opereren op de verschillende lokale energiemarkten. Ook op het gebied van sponsoring wil Vattenfall dat de onderdelen eigen lokale keuzes kunnen maken. Dit resulteert in het beëindigen van de overeenkomst van Vattenfall met NOC*NSF. De oorspronkelijke samenwerkingsovereenkomst liep tot en met 2016, maar zal nu al eind 2014 eindigen.

De samenwerking tussen Nederlands sport(talent) en Vattenfall bestaat uit verschillende onderdelen. Binnen de overeenkomst met NOC*NSF ondersteunt Vattenfall ook Nederlands jong talent, dit zijn ongeveer 25 sporters. Vattenfall komt de afspraken die met NOC*NSF zijn gemaakt over deze jonge talenten na, aangezien financiële ondersteuning in deze beginjaren erg belangrijk is voor jonge sporters.Daarnaast heeft Vattenfall directe afspraken met individuele sporters, Henk Grol, Dafne Schippers en Bas Verwijlen. Ook deze afspraken blijven bestaan.

NOC*NSF is Vattenfall dankbaar voor de samenwerking in de afgelopen twee jaar en voor de inzet die dit bedrijf daarmee voor de Nederlandse sport heeft geleverd.

Boilerplate

NOC*NSF - We winnen veel met sportWij dromen van een Nederland waarin iedereen geniet van sport. Want sport is passie, sport verbroedert en sport is gezond. Sport haalt het beste in mensen naar boven, zorgt voor vriendschap en voor respect. Ons doel is er voor te zorgen dat iedereen aan sport kan doen. Wij zorgen voor optimale sportomstandigheden in Nederland. Het gaat ons om meedoen en winnen. Winnen betekent excelleren in sport, medailles halen, maar ook onderzoek doen, mensen stimuleren iedere dag een beetje beter te worden, sport inzetten om obesitas tegen te gaan, Nederland veiliger en socialer maken.NOC*NSF is van en voor de sport in Nederland en is als Olympisch comité verantwoordelijk voor de uitzending van Nederlandse Olympische en Paralympische teams.