Unieke line-up Papendal Sport Parade

ARNHEM - Olympisch judoka Mark Huizinga en Paralympisch atlete Marlou van Rhijn ontvangen 3 november als ambassadeurs van de Papendal Sport Parade namens NOC*NSF een paar duizend gasten. Onder hen veel bekenden, zoals Prins Willem-Alexander, IOC-voorzitter Jacques Rogge, astronaut André Kuipers, schaatslegende Johann Olav Koss, sportcommentator Hans van Zetten en de gouden sporters Epke Zonderland en Esther Vergeer.

NOC*NSF zet op 3 november ter gelegenheid van haar 100-jarig bestaan samen met de sportbonden de deuren van Papendal wijd open en verandert het terrein in één grote sportparade. De Papendal Sport Parade is een sportfeest voor jong en oud met een heel divers programma, waar iedereen aan kan meedoen: debatten, interviews, rondetafelgesprekken, literatuur, clinics, sportdemonstraties, muziek, documentaires en cabaret.

Het verjaardagsfeest van NOC*NSF brengt een bijzonder gezelschap uit de sport, entertainment, wetenschap, bedrijfsleven, politiek, bestuur en het koninklijk huis samen op Papendal in Arnhem.

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: “Sport inspireert en sport verbindt. Dat blijkt ook nu maar weer eens. Het is uniek dat al die bekende Nederlanders zich zo voor ons en voor het recht op sport willen inzetten op de Papendal Sport Parade. Zonder uitzondering staan ze dan ook achter ons streven: Sport, van voorrecht naar recht!”

Op de Papendal Sport Parade zijn naast Marlou van Rijhn en Mark Huizinga onder andere actief: ZKH de Prins van Oranje, Edith Schippers, Jacques Rogge, André Bolhuis, Gerard Dielessen, Johann Olav Koss, Jack van Gelder, Kees Jansma, Joop Alberda, Epke Zonderland, Wouke van Scherrenburg, Jochem van Gelder, Esther Vergeer, Jurryt van de Vooren, Kirsten van der Kolk, Maurits Hendriks, André Cats, Michael van Praag, Ralf Mackenbach, René Froger, Jeroen van der Boom, Gerard Joling, Herman Ram, Hein Vergeer, Elsemieke Havenga, Daniëlle de Bruijn, Charles Groenhuijsen, Anky van Grunsven, Alexander Pechtold en vele anderen.

Een totaal overzicht van ‘sprekers’ en het programma van de Papendal Sport Parade zijn te vinden op www.papendalsportparade.nl.

De toegang is gratis, aanmelden kan via de website.