Uitwerking definitieve gunning Icedôme Almere voortvarend ter hand genomen

ARNHEM / ALMERE - KNSB, NOC*NSF en Icedôme Almere hebben het uitwerken van de definitieve gunning aan Icedôme Almere voortvarend ter hand genomen. De partijen werken intensief en met vertrouwen samen om te voldoen aan de voorwaarden om tot het contract te komen voor de samenwerking in de seizoenen 2016/17 tot en met 2025/26. Tot die conclusie zijn betrokken organisaties gekomen tijdens bestuurlijk overleg op 1 november 2013 te Papendal. Partijen gaan ervan uit dat in het vroege voorjaar van 2014 de overeenkomst wordt gesloten over Icedôme Almere als topsportlocatie voor onder meer het langebaanschaatsen, shorttrack, kunstrijden en inline-skaten. KNSB en NOC*NSF zijn erg enthousiast over het veelomvattende plan van Icedôme Almere en zien deze accommodatie met zijn internationale uitstraling als een belangrijke toevoeging aan de topsport en breedtesport in Nederland. Jan Bolt, lid Algemeen Bestuur KNSB: “Het is een goede zaak dat we nu tot de concrete uitwerking komen van de afspraken, zodat de Nederlandse schaatsers spoedig een topsport trainingslocatie hebben met de allerbeste faciliteiten. Dit is hard nodig als we bij het langebaanschaatsen onze leidende positie aan de wereldtop willen behouden, bij shorttrack en inline-skaten nog nadrukkelijker met de wereldtop willen meedoen en met kunstrijden aansluiting willen krijgen met de Europese en wereldtop.” Jeroen Troost (BAM) en Cees van Bemmel (Van Wijnen), vertegenwoordigers Icedôme Almere: “Wij zien de samenwerking tussen KNSB, NOC*NSF en Icedôme Almere als een zege voor de (internationalisering van de) topsport en breedtesport in Nederland.” André Bolhuis, voorzitter NOC*NSF: “We zijn samen met de KNSB een stevig eind op weg om met Icedôme Almere te komen tot een mooi contract voor de toekomst. Wij zijn enthousiast over de plannen van Icedôme om met deze accommodatie stevig bij te dragen aan zowel de topsport als de breedtesport in Nederland. Dat is belangrijk voor ons land, want er valt op allerlei gebied nog veel te winnen met sport.”