Arnhem,
09
april
2015
|
10:10
Europe/Amsterdam

Twitter mediapartner van NOC*NSF

Samenvatting

NOC*NSF en Twitter in Nederland hebben de handen ineen geslagen: Twitter is vanaf heden officieel mediapartner van NOC*NSF. De nationale sportkoepel ziet Twitter als een waardevol platform om mensen te stimuleren om meer te bewegen en te genieten van datgene wat de sport in Nederland te bieden heeft.

Sport is een van de meest besproken onderwerpen op Twitter. Niet voor niets zijn voetbalwedstrijden ieder weekend trending, gaan sportbeelden via Twitter dagelijks de hele wereld over en kunnen sporters rekenen op talloze online fans. Het staat onomstotelijk vast dat sport unieke content te bieden heeft voor de sportliefhebbers op Twitter. Maar ook Twitter doet een flinke duit in het zakje om dit reeds bestaande huwelijk tot een succes te maken. Het real-time, openbare platform stelt sportbonden, partners en atleten in staat hun fans niet alleen dichter naar zich toe te brengen maar om hun bovendien een unieke ervaring te bezorgen.

Mediapartnership

Door middel van het mediapartnership adviseert Twitter niet alleen NOC*NSF, maar ook hun partners en individuele sporters ten aanzien van hun online communicatiestrategie. Daarnaast ondersteunt Twitter de Partners in de Sport bij de realisatie van hun marketingdoelstellingen en activaties.

Marc de Vries, Country Manager Twitter Benelux: “De dagelijkse grootschalige beleving van sport op Twitter maakt dat dit partnership voor ons een logische stap is. Nederland praat massaal over sport op Twitter; of het nu gaat over wedstrijden in de Eredivisie of de uitslag van een lokale hockeywedstrijd. Sport houdt ons bezig en dat is precies wat we delen op Twitter. In onze ogen kunnen we de beleving van sport op Twitter nog verder vergroten. Iets waar we de betrokken partijen graag bij adviseren en ondersteunen." 

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: “Twitter biedt iedere sporter van welk niveau dan ook een mooi platform om eigen unieke sportervaringen breed te delen. Zo winnen we met z'n allen veel met sport. Met Twitter als mediapartner positioneren we ons in het hart van de social media.”