Subsidietraject Sportimpuls 2013 opengesteld voor lokale sportaanbieders

ARNHEM - Vanaf vandaag kunnen lokale sportaanbieders via de Sportimpuls weer subsidieaanvragen indienen om op lokaal niveau meer mensen duurzaam aan het sporten te krijgen en te houden. De Sportimpuls maakt deel uit van het VWS-programma Sport en Bewegen in de Buurt en ondersteunt lokale sport- en beweegaanbieders bij het opstarten van de uitvoering van hun lokale actieplannen.

Een belangrijke doelstelling voor de komende jaren is het verhogen van de sportparticipatie in Nederland. Om dit te realiseren is het van belang om gericht in te spelen op behoeften van mensen en drempels om te sporten weg te nemen. Dit kan door lokaal maatwerk te bieden. Hierdoor sluit het lokale sport- en beweegaanbod beter aan op de vraag en kunnen mensen zelf beslissen aan welke sport- of beweegactiviteiten ze willen deelnemen. Hierdoor kunnen ze worden verleid tot een gezonde en actieve leefstijl. Het ministerie van VWS heeft hiervoor in samenwerking met NOC*NSF, VNO-NCW en VNG het programma Sport en Bewegen in de Buurt 2012-2016 opgezet.

Hoe aanvragen?

In 2013 worden lokale sport- en beweegaanbieders die een aanvraag willen doen uitgedaagd om actief en constructief de samenwerking te zoeken met partijen die mogelijk meer van inactieve doelgroepen weten. Denk daarbij aan welzijnsorganisaties, zorginstellingen en bedrijfsleven. Maar ook voortgezet onderwijs kan een uitstekende partner zijn om passend sportaanbod te bieden. In de periode van 29 november 2012 tot 5 maart 2013 kunnen aanvragen worden ingediend bij ZonMw via deze link (heeft u zich nog niet bij ZonMw geregistreerd, dan is het verstandig om dit zo snel mogelijk via hun site te doen).

Het minimale beschikbare bedrag voor een aanvraag bedraagt 10.000 euro en het maximale bedrag is 150.000 euro. Aanvragen dienen te voldoen aan alle criteria. Deze zijn te vinden op de site van ZonMw. De beoordelingsprocedure vindt in het voorjaar-vroege zomer van 2013 plaats. Verdere informatie kunt u vinden op de onderstaande websites.

Ondersteuning nodig?

De ondersteuningsorganisatie Sportimpuls staat klaar om u van raad en daad te voorzien en u te adviseren over de mogelijkheden van de Sportimpuls voor uw initiatief. Kijk hier voor contactgegevens voor uw regio.

Meer informatie is te vinden op:
- Call Sportimpuls
- Informatie Sportimpuls