Rolstoelschermers succesvol tijdens Paragames Breda

BREDA - Afgelopen weekend vond de vijfde editie van Paragames Breda (PGB) plaats. De schermverenigingen Pallas Breda en De Vrijbuiters Gouda organiseerden als onderdeel van de PGB een internationaal rolstoelschermtoernooi, voor het eerst in twintig jaar dat dit in ons land gebeurde. Buiten Nederland waren Turkije en Duitsland vertegenwoordigd. Elke van Achterberg, Mieke van Chastelet en Jaap ten Cate vielen in de prijzen.

Elke van Achterberg, van schermvereniging Pallas Breda, won goud op het wapen degen jeugd. Op sabel senioren werd ze tweede en op het wapen floret jeugd veroverde ze de derde plaats. Hiermee viel de dertienjarige als enige schermer op alle drie de wapens in de prijzen.

Mieke van Chastelet, van schermvereniging Scaramouche, werd in een spannende finale bij de dames senioren floret tweede en evenaarde daarmee haar prestatie op de Duitse kampioenschappen. Jaap ten Cate, van Pallas Breda behaalde bij het wapen sabel senioren de derde plaats.

In totaal kwamen zeven Nederlandse schermers in actie. Birhan Ugur, van Pallas Breda en nummer twee van de Duitse Kampioenschappen in juni, miste nipt een podiumplek en werd vierde bij de jeugd floret. De debutanten Dorothy Geurts, Roberta Hofman en Rick Hoogenboezem werden respectievelijk vijfde, zesde en negende op het wapen floret senioren.

Klik hier voor meer uitslagen en informatie over de Paragames Breda.