Oud-voorzitter Asselbergs erelid cricketbond

NIEUWEGEIN (ANP) - Tijdens de voorjaarsvergadering van de Nederlandse cricketbond (KNCB) is oud-voorzitter Marc Asselbergs tot erelid benoemd. Hij was 7 jaar in functie. Uit handen van zijn opvolger Jacques Mulders ontving Asselbergs de versierselen.

Amit Parulekar (Qui Vive) werd benoemd tot penningmeester. Hij kon tijdens de vergadering meteen een winstje van 14.000 euro over 2012 bekend maken. Een eerder gat in de begroting van 145.000 euro werd na onderhandelingen tussen de KNCB en de internationale bond (ICC) teruggebracht naar 0.

De KNCB bestaat dit jaar 130 jaar. Dat zal onder meer worden gevierd tijdens de interland tegen testland Zuid-Afrika op 31 mei in Amstelveen.