NOC*NSF lanceert officiële app over TeamNL Sochi 2014

ARNHEM - NOC*NSF heeft vandaag de officiële NOC*NSF TeamNL app gelanceerd. Met deze app, beschikbaar voor zowel Apple als Android, kan iedereen Olympic TeamNL op de voet volgen op weg naar en tijdens de Olympische Spelen Sochi 2014. Binnenkort wordt ook Paralympic TeamNL toegevoegd. In de app staan alle sporters op een rij, inclusief relevante achtergrondinformatie, actueel nieuws van onder meer NOC*NSF en NUsport, het wedstrijdprogramma en de resultaten. De app beschikt ook over een reminder-functie, waardoor geen wedstrijd van je favoriete sporter hoeft te worden gemist. In de Fanwall ontmoeten supporters elkaar, soms in aanwezigheid van de sporters zelf. Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: "Met deze app gaan we iedereen maximaal bedienen door de gegevens van Nederlandse Olympische en Paralympische sporters te leveren, inclusief hun programma en prestaties.” Gerard Dielessen was vanmorgen bij Radio 538 om meer te vertellen over de app. Beluister het fragment hier terug.De NOC*NSF TeamNL app is ontwikkeld door Infostrada Sports. Danny Menken, CEO Infostrada Sports: “Wij zijn trots dat wij in opdracht van NOC*NSF de officiële NOC*NSF TeamNL app hebben ontwikkeld en samen met onze collega’s van Infostrada Interactive hebben gebouwd. Ten behoeve van deze unieke app, leveren wij de statistieken van de sporters en onze Sportsdesk verzorgt de biografieën. Met de NOC*NSF TeamNL app wordt alle Nederlandse sporters een podium gegeven en de Oranje fans de mogelijkheid geboden het Nederlands Olympisch Team, en straks ook het Nederlands Paralympisch Team, op de voet te volgen en op deze wijze volledig op de hoogte te blijven van hun prestaties tijdens de Olympische Spelen in Sochi.”