NOC*NSF en ATP verlengen samenwerking

ARNHEM - Tijdens de Olympische Spelen van London 2012 hebben NOC*NSF en ATP Event Experts bekend gemaakt hun samenwerking te verlengen tot en met 2020. Daarmee zal ATP ook de komende vier Spelen fungeren als de Official Ticket & Travel Partner van NOC*NSF voor de Olympische en Paralympische Spelen. De samenwerking omvat alle activiteiten rondom Olympische entreekaarten en reizen en verblijf van NOC*NSF.

De relatie tussen NOC*NSF en ATP Event Experts gaat terug tot 1997. Sindsdien is de reis- en evenementenorganisatie verantwoordelijk geweest voor de organisatie, coördinatie en verkoop van Olympische entreekaarten voor de Nederlandse markt. Daarnaast houdt ATP zich bezig met reis en verblijf van NOC*NSF, fans en bedrijfsleven.

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: “Je ziet in Londen ook weer hoe massaal de support van de Oranjefan is. Wij willen deze enthousiaste groep sportfans ook in de toekomst maximaal kunnen bedienen met een aanbod van Olympische wedstrijdkaarten. Door de jarenlange ervaring en het internationale netwerk van ATP Event Experts lukt het ons gezamenlijk goed aan deze grote belangstelling te voldoen. Daarnaast is ATP in staat om alle gasten een goede en vertrouwde service te bieden bij hun reis en verblijf. Wij zijn blij deze goede samenwerking op deze manier te kunnen continueren".

John Jansen, board member van ATPI, de moederorganisatie van ATP Event Experts vult aan: “Wij zijn met recht trots dat we ons ook de komende jaren de Official Ticket & Travel Partner van NOC*NSF mogen noemen. De sportkoepel toont aan dat het de sport in Nederland, in de breedte en aan de top, daadwerkelijk naar een hoger plan tilt. Een partner waar wij ons graag mee associëren.”

Tijdens de Olympische Spelen in Londen was ATP Event Experts actief namens NOC*NSF, het Nederlandse bedrijfsleven, pers en supporters. In totaal voorzag het tienduizenden Nederlanders van een entreekaart voor één van de wedstrijden. Ongeveer 20.000 passagiers werden door ATP Event Experts van en naar London vervoerd met lijndienstvluchten en eigen charters. Daar sliepen ze in één van de 25 hotels die ATP tijdens de Spelen contracteerde.

Gedurende het hele evenement was ATP Event Experts met een staf van 125 medewerkers werkzaam vanuit hun basis in het Holland Heineken House. Ook tijdens de Paralympische Spelen, die worden gehouden van 29 augustus tot 9 september organiseert ATP reis en verblijf voor sporters, hun fans, officials en sponsoren. Voor dit evenement bestaat eveneens grote belangstelling, er zijn nu nog enkele kaarten beschikbaar.

ATP Event Experts en NOC*NSF zijn inmiddels gezamenlijk de voorbereidingen gestart voor de Olympische Winterspelen van 2014 in Sochi en de Zomerspelen van 2016 in Rio de Janeiro.