Arnhem,
17
november
2015
|
14:12
Europe/Amsterdam

NOC*NSF bouwt TeamNL Fan community

Doe mee! En schrijf je nu vast in.

Samenvatting

NOC*NSF start met de bouw van het TeamNL fan community platform en lanceert vol trots de nieuwe merkidentiteit.

Maurits Hendriks Chef de Mission Rio 2016: “Op het TeamNL platform kan iedereen straks zien wat de sporters van TeamNL op weg naar de Olympische en Paralympische Spelen van Rio 2016 mee gaan maken en wat zij er die laatste maanden allemaal voor moeten doen. Dit platform is voor de fans van TeamNL. We kunnen ze een kijkje achter de schermen geven en ze daardoor dichterbij onze sporters brengen. Dat zal de sporters verder inspireren om straks in Rio het beste uit hen zelf te halen.”

Vanaf 1 januari in het Olympische jaar 2016 kan iedereen de sporters van TeamNL via www.teamnl.org, de TeamNL app en social media kanalen van dichtbij volgen. Hiermee krijgen fans een nog beter beeld van hun favoriete sporters en kunnen zij hen ook aanmoedigen op weg naar Rio. Naast nieuws en achtergronden is te zien welke wedstrijden eraan komen, welke resultaten worden gehaald en wie zich tot nu toe hebben gekwalificeerd. Waar kijken onze sporters naar uit, waar zien ze tegenop? Er wordt een kijkje gegeven in de keuken van de topsport, met als hoogtepunt uiteraard de Olympische Spelen zelf. Je hoeft niets te missen en alle informatie op de platforms wordt afgestemd op de persoonlijke voorkeuren van de fans.
Fans kunnen zich nu al aanmelden op www.teamnl.org om mee te doen met TeamNL.

Op het TeamNL platform volgen we eerst de Olympische sportbonden in hun route op weg naar Rio2016. In de eerste helft van volgend jaar komen daar de Olympische Wintersporten bij en daarna de niet-Olympische sporten, want ook deze vallen onder TeamNL. Voor het communicatie platform wordt nauw samengewerkt met sportbonden, sporters en andere belanghebbenden binnen de Nederlandse topsport.

Nieuwe TeamNL merkidentiteit
Tegelijk met het fan community platform presenteert NOC*NSF de nieuwe TeamNL merkidentiteit.
Vanzelfsprekend draagt dit nieuwe logo de iconische Olympische ringen.

logo TeamNL.png Het beeldmerk bestaat naast de ringen of agito’s uit een nieuw symbool dat diverse dimensies illustreert; die van de persoon, de tulp en de vlam. Deze staan symbool voor: juichen, passie en vuur.

In dit levendige Nederlandse merk is gebruikt gemaakt van de Nederlandse kleuren; zowel de Nederlandse vlag in het kelkblad als de oranje kleur in de rest van de tulp en de speciaal voor dit logo ontwikkelde kleurrijke typografie.

De nieuwe identiteit is ontwikkeld in samenwerking met de Nederlandse designer Bob van Elderen. Het kan met trots gedragen worden door alle Nederlandse topsporters met een A, B of HP status. Deze atleten zijn dagelijkse bezig om het beste uit zichzelf te halen en het hoogst mogelijke podium te bereiken.



De implementatie van onze nieuwe huisstijl wordt gefaseerd doorgevoerd in verschillende uitingen zoals de kleding van topsporters, top coaches en TeamNL staff, materialen, accommodaties en andere topsport-faciliteiten. Door deze fasering voeren we de verandering (kosten) efficiënt door. Op deze manier komt een uniforme presentatie van TeamNL tot stand.

TeamNL is het vlaggenschip van de Nederlandse topsport. Er is intensieve samenwerking met de sportbonden.