Arnhem/Zagreb,

Niels Nygaard vicevoorzitter EOC

Samenvatting

Tijdens de General Assembly van de vereniging van Europese Olympische Comités (EOC), die deze dagen plaatsvindt in Zagreb (Kraotie) is de Deen Niels Nygaard verkozen tot vicevoorzitter van het EOC. NOC*NSF kandidaat André Bolhuis kwam 3 van de 49 stemmen te kort om op deze positie verkozen te worden.

André Bolhuis: “Als je kandidaat bent bij bestuursverkiezingen weet je dat je zowel kunt winnen als verliezen. Ik had aan Niels Nygaard een sterke en ervaren tegenkandidaat. Ik feliciteer hem van harte met deze positie en we vertrouwen er op dat we de komende vier jaar zowel met hem als met het gehele EOC bestuur goed kunnen samenwerken.”

Kort voor de sluitingstermijn voor het kandidaatstellen liet een aantal van de 50 landen die bij het EOC zijn aangesloten, weten het op prijs te stellen als André Bolhuis zich kandidaat zou stellen voor dit bestuur.
Na beraad in het bestuur van NOC*NSF heeft het bestuur Bolhuis voorgedragen voor de functie van vicevoorzitter.

Tijdens deze EOC ledenvergadering werd Janez Kocijancic gekozen als voorzitter van het EOC, alsmede 12 algemene leden van het bestuur, Raffaele Pagnozzi als Secretary General en Kikis Lazarides als penningmeester.