Arnhem,
30
november
2012
|
01:00
Europe/Amsterdam

Mission Olympic en Randstad winnen SponsorRing

ARNHEM - Mission Olympic is bekroond met een SponsorRing, een vakprijs op het gebied van sponsoring. De grootste schoolsportcompetitie voor middelbare scholen werd gisteravond in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam uitgeroepen tot winnaar in de categorie Maatschappij. De SponsorRing in de categorie Sport ging naar NOC*NSF Partner in Sport Randstad, voor de Werken aan Sportieve Ambities-campagne. De prijs werd uitgereikt door Randstad-ambassadeur Erben Wennemars.

Uit onderzoek blijkt dat de deelnemende leerlingen Mission Olympic heel erg waarderen. Zij geven aan volgend jaar zeker weer mee te willen doen, ze voelen zich aangespoord om meer te sporten en vinden het sporten in de schoolcompetitie leuk om te doen. Het winnen van deze prijs en de waardering van de leerlingen, is voor Mission Olympic erkenning voor de relevantie van dit initiatief.

Ruim 150.000 jongeren strijden jaarlijks tijdens de regionale kampioenschappen om een plek in de nationale finale. Mission Olympic is de grootste schoolsportcompetitie voor scholen in het voortgezet onderwijs waar jongeren elkaar uitdagen om het nationale kampioenschap in 20 verschillende sporten. De vijfduizend finalisten ontmoeten elkaar uiteindelijk in het Olympisch Stadion in Amsterdam, ‘hosting city’ van Mission Olympic The School Final.

Het doel van Mission Olympic, initiatief van KVLO, NOC*NSF en Coca-Cola, is om jongeren tussen de twaalf en negentien jaar binnen de schoolomgeving kennis te laten maken met diverse vormen van sport en het plezier van sporten met elkaar te laten ervaren. Op die manier willen de betrokken partijen hen stimuleren om naast de gymlessen actief te zijn in sport.

Randstad steunt de Nederlandse sport met haar diensten en helpt sporters daarmee hun sportieve en maatschappelijke ambities waar te maken. Dat gebeurt via programma’s als Goud op de Werkvloer, Randstad Carrière Coaching en Randstad Topsport Academie. Voor Londen 2012 heeft Randstad het partnership met NOC*NSF een centrale positie gegeven binnen haar corporate- en marketingcommunicatiebeleid, via de campagne Werken aan Sportieve Ambities.

>> Lees meer over de SponsorRing op www.sponsorring.nl
NOC*NSF - We winnen veel met sport

Wij dromen van een Nederland waarin iedereen geniet van sport. Want sport is passie, sport verbroedert en sport is gezond. Sport haalt het beste in mensen naar boven, zorgt voor vriendschap en voor respect.Ons doel is er voor te zorgen dat iedereen aan sport kan doen. Wij zorgen voor optimale sportomstandigheden in Nederland. Het gaat ons om meedoen en winnen. Winnen betekent excelleren in sport, medailles halen, maar ook onderzoek doen, mensen stimuleren iedere dag een beetje beter te worden, sport inzetten om obesitas tegen te gaan, Nederland veiliger en socialer maken.NOC*NSF is van en voor de sport in Nederland en is als Olympisch comité verantwoordelijk voor de uitzending van Nederlandse Olympische en Paralympische teams.