EJOWF in Braşov geopend

BRASOV - In het Roemeense Braşov heeft zondagavond de opening plaatsgevonden van het Europees Jeugd Olympisch Winter Festival. Vertegenwoordigers uit de deelnemende landen droegen de vlaggen de Ion Tiriac Arena binnen. Het evenement duurt tot en met 22 februari.IOC-voorzitter Jacques Rogge markeerde het EJOWF als het begin van een lange sportreis. "Ik hoop dat deze reis je tevens zal leiden naar de tweede editie van de Jeugd Olympische Spelen, Lillehammer 2018, of misschien nog een stapje hoger, de Olympische Winterspelen Sochi 2014."Snowboardster Michelle Dekker is de enige Nederlandse deelnemer aan het EJOWF 2013. De zestienjarige Zoetermeerse komt donderdag uit op het onderdeel parallelreuzenslalom. Lees hier een interview met haar.Het Europees Jeugd Olympisch Winter Festival is een tweejaarlijks topsportevenement voor talenten van 15 tot 18 jaar. De komende zomereditie vindt van 14 t/m 19 juli a.s. plaats in Utrecht. Bekijk hier een promotiefilmpje van het EJOWF in Braşov: