Chiel Warners nieuwe voorzitter NOC*NSF Atletencommissie

ARNHEM - De NOC*NSF Atletencommissie heeft Chiel Warners unaniem gekozen als nieuwe voorzitter en daarmee in het bestuur van NOC*NSF. Deze positie werd vacant vanwege het aftreden van Jeroen Straathof, die per 1 januari 2014 accountmanager wordt bij de Atletiekunie. De statuten van NOC*NSF schrijven vanwege ‘good governance’ voor dat werknemers van sportbonden geen lid van het NOC*NSF-bestuur mogen zijn. De voorzitter van de NOC*NSF Atletencommissie wordt door de commissieleden uit hun midden gekozen. De Algemene Vergadering van NOC*NSF zal in mei van dit jaar gevraagd worden de benoeming van Chiel Warners in het bestuur van NOC*NSF te bekrachtigen. André Bolhuis, voorzitter NOC*NSF: “We zullen Jeroen Straathof zeker missen. Jeroen zocht altijd naar de verbinding tussen de belangen van topsporters en de maatschappelijke effecten van sport. Ik ben Jeroen zeer dankbaar voor zijn inzet. Gelukkig kunnen we meteen Chiel Warners als opvolger in het bestuur van NOC*NSF, van harte verwelkomen. Het is altijd goed bestuursleden te hebben die zo dicht bij de sportpraktijk staan als Chiel Warners.” Chiel Warners (35) is vanaf 2006 actief lid van de NOC*NSF Atletencommissie en vanaf 2007 bestuurslid van het Fonds voor de Topsporter. In het dagelijks leven is Warners senior relatiemanager Sports & Entertainment desk bij ABN AMRO. Zijn sportieve carrière bracht hem in 2004 bij de Olympische Spelen in Athene waar hij vijfde werd op de tienkamp. Hij deed daarnaast mee aan vijf wereldkampioenschappen, zeven officieuze wereldkampioenschappen en drie Europese kampioenschappen. Chiel Warners, nieuwe voorzitter van de NOC*NSF Atletencommissie: “Ik kijk er naar uit om de Nederlandse topsporters in het bestuur van NOC*NSF en daarbuiten te mogen vertegenwoordigen. En ik zal het goede werk van Jeroen Straathof met verve voorzetten. Iedereen raakt er steeds meer van doordrongen dat we in Nederland erg veel kunnen winnen met sport. Daar is ook een goed en gedegen topsportbeleid voor nodig en daar werken we als atletencommissie graag aan mee.”