Campagne ‘Onze Scheids, Mijn Held’ van start

ARNHEM - Sporters en verenigingen kunnen hun waardering uitspreken voor scheidsrechters in de landelijke en sportbrede campagne Onze Scheids, Mijn Held. Sportverenigingen kunnen aansprekende en inspirerende verhalen over arbitrage posten op de website www.onzescheids.nl en maken daarmee kans om € 5.000 te winnen.

In de campagne kunnen sporters en verenigingen uitspreken hoe zij scheidsrechters, officials en arbitrage waarderen. Want die staat toch mooi elk weekeinde op het veld, in de zaal, langs de baan of waar er ook wordt gesport. Scheidsrechters vinden het leiden van wedstrijden leuk en uitdagend. Ze zorgen ervoor dat alles volgens de spelregels verloopt, houden de tijd en scores bij. De meeste sporters weten dat natuurlijk wel, maar staan daar niet vaak bij stil. De aanwezigheid van een scheidsrechter, jurylid of official wordt vaak voor kennisgeving aangenomen. Met de campagne Onze Scheids, Mijn Held wordt uitgesproken wat elke sporter wel denkt, maar niet vaak zegt: zijn waardering voor de scheidsrechter. Door die waardering uit te spreken, zorgen sporters en ervoor dat scheidsrechters met plezier hun wedstrijden blijven fluiten.

Vanaf de tweede week van oktober worden sportverenigingen in heel Nederland opgeroepen om te vertellen wat ze doen voor scheidsrechters en officials. Alle verhalen kunnen op eenvoudige wijze op www.onzescheids.nl worden geplaatst. Ook kunnen foto’s en video’s worden toegevoegd. Alle verhalen zijn voor iedereen leesbaar, zodat ze zoveel mogelijk verenigingen inspireren. Via Facebook en Twitter kunnen inzendingen met de achterban worden gedeeld. De meest aansprekende en inspirerende verhalen worden uiteindelijk geselecteerd en door een vakkundige jury beoordeeld. De winnende vereniging kan een cheque van € 5.000 tegemoet zien.

Bekijk hier de promo van de campagne: