Bezoekers vol energie in Ambition Zone in het HHH

LONDEN - 85.000 bezoekers van het Holland Heineken Huis (HHH) in Londen worden in de Ambition Zone uitgedaagd een topprestatie neer te zetten. Een van de activiteiten is de Zilveren Kruis Energy Challenge. Bij deze interactieve game kunnen bezoekers hun fysieke, emotionele en mentale gesteldheid en hun kennis daarover onder de loep nemen. Door flink in beweging te komen, goed in balans te blijven en je gezonde verstand te gebruiken blijven je batterijen opgeladen. De game is gebaseerd op het gezondheidsprogramma de ‘Energy Challenge’ van de zorgverzekeraar.

Olivier Gerrits, directeur Zilveren Kruis: “We adviseren steeds meer werkgevers over het stimuleren van een gezonde leefstijl van hun werknemers. Ook medewerkers van Zilveren Kruis zijn de afgelopen twee jaar gezonder gaan leven dankzij het gezondheidsprogramma dat we hebben ontwikkeld. Onderdeel van de Energy Challenge is de training ‘De Bedrijfsatleet’, die door (oud)topsporters wordt gegeven. Dat gaat niet alleen over meer bewegen of gezonder eten, maar juist ook over emotionele en mentale gezondheid. Veel verzuim wordt veroorzaakt door het niet goed in balans zijn van mensen. Het goed indelen van je werk, voldoende slapen, bewust eten en bewegen zijn cruciaal als we met elkaar langer moeten doorwerken. Daarnaast voorkomt het ook zorgkosten als we kunnen voorkomen dat mensen ziek worden doordat ze niet in balans zijn.”

Bezoekers van de Ambition Zone worden niet alleen uitgedaagd over hun gezondheid na te denken, maar er ook actief iets aan te doen. DSM, Unilever en Zilveren Kruis stellen in hun speciaal ontwikkelde Ambition Zone in het Holland Heineken House vitaliteit en ambitie centraal. Als partners van NOC*NSF laten zij iedereen zien en beleven dat je met kleine ambities structureel je leefstijl en gezondheid kan verbeteren.