Functies Technisch Directeur en Chef de Mission gescheiden

Op basis van extern advies van AT Kearney en advies van de OR, heeft de directie van NOC*NSF afgelopen week besloten de functies van Technisch Directeur en Chef de Mission bij de Olympische Spelen niet langer te laten samenvallen. De afdeling Topsport van NOC*NSF zal per 1 mei 2017 worden aangestuurd door de per die datum aan te stellen Technisch Directeur. In deze functie worden de verantwoordelijkheden voor de beleidsontwikkeling in de topsport en die voor de prestatieontwikkeling van de topsporters samen gebracht. De Chef de Mission Tokyo 2020 zal leiding geven aan de uitzending naar deze Olympische Spelen en wordt nog dit jaar aangesteld.

Direct na Sochi 2014 heeft NOC*NSF vastgesteld dat de organisatie van de afdeling Topsport aangepast moet worden zodat meer recht wordt gedaan aan de visie, ambitie, strategie en daarmee aan de prestaties van de afdeling. Destijds is de keuze gemaakt daar enige tijd voor te nemen en om dat na Rio 2016 te doen. Dit voornemen is direct na Rio 2016 opgepakt en wordt nu uitgevoerd. Dit heeft geresulteerd in de herinrichting in de aansturing van de afdeling. Met de OR is afgesproken de invulling van de nieuwe functie voor 1 mei af te ronden. Daarna zal onder leiding van de nieuwe man of vrouw de verdere invulling van de herstructurering van de afdeling ter hand worden genomen.

Gerard Dielessen, Algemeen Directeur NOC*NSF: “Bij alles wat wij doen staan de sporters centraal. Ons werk is er op gericht om de topsporter, de coach en het topsportprogramma maximaal te ontwikkelen. De topsporters en onze medewerkers verdienen het om in een dynamische en lenige organisatie te werken die zich doorlopend aanpast aan de meer en meer competitieve internationale topsportpraktijk.”